Monday 7 March 2011

GURAU SENDA ...

"doumo, konnichiwa" (どうも、こんにちは?)
dlm entry kali nih nk mintak maap dlu kpada sapa2 yg X SUKA baca belog nih..
dan nk mntak maap klau saya ada mmbuat anda suma rasa X SELESA dgn post2 sblom nih dan post2 seterusnya..
ahha..

"ehh.. apsal ko slalu wat crita SEDIH.. huhh.. "

"pewwwittt... ROMANTIK bakhanggg.."

"JAMBU doe awak nihh.."

"ishhh.. GELI laaa i baca entry u nihh"

HOI.. HOI.. HOI.. apa nihhh.. ahha..
ok2.. kali nihh, cekk yg brnama MUHAMMAD ADZEEM BIN MAHADZIR, bersurat branak J877072,
berjanji x kan buat crita sedih dlm entry kali nih SAHAJA.. HAHA..
tp entry len x janji lahh.. ahha..
*(jadi jiwang sebab baca novel "Lagenda Budak Setan" kot.. HAHA)

ok2.. entry kali nih fun cket.. enjoy2 cket..
lawak2 cket.. santai2 cket..
ahha.. lagu pon dah ceria2 cket.. kna ikut tempo ar..

ok2.. layan video nihh dlu... klik laa "SAYA MINTAK MAAP".. klik link bawah nih tau.. tau.. tau.. hihi
*klik tau.. nnti x paham plak cita yg bakal diceritakan.. wiiiii :)




ahha.. best tak.. best kan.. ahha..
nih laa vdeo kaitan dalam entry kali nihh

klau orang KEDAH..
"amboi loqlaq ngat aihh hg nihh.. kuruihh semangat cekkk"

klau orang KUALA LUMPUQQQQ (HAHA)
"gileww ar ko nihh.. terkejut aku doe"

klau orang yg cepat MELATAH..
a@zw!e#sx%$dctr&k^lo(gt*v.... (kluaq abih bahasa jerman dy.. ahha)

klau orang yg BERIMAN.. (cm nih lahh yg kta mau.. ahha)
Astaghfirullahalazim....


ok2.. anda golongan yg mana satu.. tepuk dada, tanya iman.. ahha..
tajuk entry kali nih ialahhhh.. PRANK..


* jangan smpai jadi cam nih sudahh.. HAHA

apa tuh PRANK.. menatang apakah ??
PRANK tuh dalam bahasa mudahnya gurauan.. senda gurau ar..
org kedah cakap "melawak kasaq"..

msti ramai yg prnah terKENA.. diperKENA.. peKENA.. MENGENA kan.. kan.. kan..
alahhh.. biasa lahh tuhh..
x kan hidup nih nk skema ja kan.. x kan suma bnda kna ikut peraturan dunia kot..
klo dh ada bnda cm nih..
bru lahh ada "KENANGAN MANIS" dan "KENANGAN PAHIT"..

ari tuh saya p laaa shoot dgn KAWAN2 TERBAEK.. kt skolah rendah lama kami..
sja lah nk buat nostalgia cket.. ahha..

SKSAT - USAHA TANGGA KEJAYAAN

ni lahh sekolah terbaek saya.. bnyk KENANGAN kott...

ni lahh bas kt sekolah saya.. NOSTALGIA gilaa...

 adik2 yg SPORTING HABIS..

 LIKE SKSAT !!

bnyk KENANGAN skolah nih..
salah satunya PRANK.. haha..
ok2.. nih cita tyme budak2 dlu.. tyme drjah 1&2.. ingat lagi tauu.... ahha..
jgn gelakk nahh.. janji tau.. ahha..

"KENANGAN PAHIT MENJADI MANIS"
dlu saya nih memang lemah sangat bab2 agama nihh..
(maybe sbb dlu saya nih blajaq tadika cina kot.. x da lah sapa nk ajaq..)
pastu masuk darjah 1 bru lahh nk blajaq jawi..
ustazah slalu marah saya sbb x reti baca jawi.. agama pon lemah..
ustazah nihh garang sgt2 terutama dgn saya..
tyme tuhh, takot sgt2 dgn ustazah tuhh..

ada lahh satu ari tuhh, saya TERLUPA bawak buku jawi..
abes jadi cuak teruihhh.. muka jadi PUCAT..
pastu kawan2 plak perasan yg saya lupa bawak buku tuh..

prankster 1: wehh, hg x bawak ka buku jawi tuhh.. ustazah nak check kot ari nihh..
prankster 2: mampoih lahh hg.. kna denda lahh hg ari nihh.. suma org bawak kot..
prankster 1: kna diri atas krusi lahh hg.. HAHAHA..
prankster 2: kna ketuk ketampi laahh.. HAHAHA..
prankster 1: xpon kna diri kt luaq klas sorang2.. HAHAHA..
prankster 2: panass kott kt luaq nuhh.. HAHAHA

saya pon jadi peluh satu badan.. macam mana nihhh....
klas ustazah tuh nk start beberapaa minit jaa lagi.. aduiii..

"huaaaaa... huaaa.. huaaa............ :'(     "
oleh kerana TERLALU CUAK saya pon nangis.. (tapi slow jaa kot)
saya takot gila2 kot.. dgn PEMBARIS PANJANG yg ustazah slalu pegang tuh..
klo kna.. perghhhhh... PEDIH siottt..

yg prankster 2 ekoq nih mula laaa cuak tgok saya dok teryak..
dpa pon pujuk laaa..
tp saya teryak jugak..
pastu, dpa kata dpa men2 jaa.. ustazah x masuk klas ari nihh..
fuhhh !! LEGA GILA..

pastu esok tuhh saya kna laa pggey dgn ustazah.. ketua klas ar nih.. dy p report kt ustazah.. dy gtau saya teryak dlm klas..
ustazah tnya paseipa teryak.. saya cakap yg saya takot dgn ustazah laa..
"laaa.. awat takotnyaa.. ustazah nak hmpa suma jadi pandaii ja.. sbb tuh ustazah buat cengei dlam klas.. kta x sepatotnya takut dgn manusia.. kta hanya perlu takot dgn ALLAH ja... nnti petang hg mai skolah, ustazah ajaq hg jawi nahh.."
sejak ari tuhh smpai laa nihh, jawi tuh kira ok lahh..ahha..
pgalaman yg mencuakkan jadi pgalaman yg BERHARGA sgt2..


SAYANG USTAZAH.. 



"KENANGAN MANIS MENJADI PAHIT"
seperti yg anda suma tau.. saya nihh budak nakaii cket..
ada lahh satu ari tuhh.. saya tau kawan saya nihh penakot cket..
pastu mulalah rasa nk pkena dy.. saya dgn kwn lg sorg nihh, APEK(bkan nama sebenar) pkena dy..  HAHAHA..
nama dy JAN (bukan nama sebenar)

SAYA: wehhh, hg tau dak tandas kt belakang nuhh berhantu..
APEK: a'ah.. aku pon dgaq cm tu gakk.. macam2 depa jumpak.. pocong lahh.. nenek kebayan lahh.. bla.. bla.. bla..
JAN: btoi ka nihh.. ishh.. btoi ka nihh.. ishh...
SAYA: btoi lahh.. x caya hg tnya APEK nuhh..
APEK: btoi.. btoi.. btoi..

kami pon perasan dy dah mula CUAK.. HAHA..
pastu kami masuklahh dlm klas cm besa..
lebih kurang sejam lepas tuhh.. (dia laa kot.. mn laa ingat tyme nih.. ahha..)

CIKGU: ishhh.. ape bau busuk2 nih.. sape yg pijak taik kucing nihh.. cepat check kasut kamu suma..

kami pon check lahh masing2.. x da pon..
mula2 kami x bau apa2 pon.. tp makin lama makin bau plak satu klas..
bau plak dari arah meja blakang..
bau tuh rupa-rupanya datang dari JAN..

Eewwwwwww.... JAN "uhh uhh" dalam seluaq laahhh..
Pergghhhhhhhhh.... patot smacam ja bau.. bau pekat kot lg busuk drpd taik kucing..
dy pon mula la nangis2..

"saya takot nk p tandas... depa kata ada hantuu cikgu... huaaaa... :'(   "

yg satu klas nihh pakat dok gelak jaa kt dy..
kwn sebelah dy terpaksa teman dy p tukaq sluaq dan tggu mak dy mai amek..

sedang org len tgh dok gelak2, saya dgn APEK rasa bersalah sangat2 tyme tuh..
kami lahh yg dok takot2 kn dy tyme rehat tadi..
mmg rasa bersalah gila2..
sok tuh awai2 pagi, kami cepat2 mintak maap dgn dy..
nasib bek dy jenis yg PEMAAF.. mmg saya SALUTE dy sngat2 sbb LANGSUNG x marah kami 2 org..
payah nk cari KAWAN mcm nih..

AKU SAYANG HG KAWAN.. MAAFKAN AKU..



kadang2 bila pikir blk, PRANK nih mmg memberi IMPAK yg BESAR kepada sapa2 yg terkena..
mula2, kita ingat bnda nih REMEH jaa.. tapi PRANK bleh mnjadi SERIUS jugak..
so, lekaih2 lahh mintak maaf lah cepat2 klo sapa2 yg suka mengPRANK org tuh..
sbb kta x tau apa plak yg akan jadi kt kita sok hari..

saya MUHAMMAD ADZEEM BIN MAHADZIR, bersurat branak J877072,
setulus ikhlas
memohon maaf kepada SEMUA ORANG x kira apa jua kesalahan yg saya lakukan..

terima kasih :)



12 comments:

  1. eiii jambu gila nangeh dalam kelas. HAHA :P

    ReplyDelete
  2. bahahahahaha !
    hang jenis noh kat skolah
    sebbek aku x kelas skali ngn hang =="

    ReplyDelete
  3. "amboi loqlaq ngat aihh hg nihh.. kuruihh semangat cekkk"

    masih cuba memahami ayat ini
    ahahhaha!

    TAK FAHAM :))))

    ReplyDelete
  4. alia: HAHA.. dy yang jambu.. :p

    shahirah: aikk.. bkan kta klas skali ka.. HAHA..

    aisyah: HAHA.. maksudnya "teroknya awak nih, lemah semangat saya"..
    HAHAHAAH :p

    ReplyDelete
  5. haha ak lawak toi tumbok screen smpai temboih gila kuat !! hahahahahah

    ReplyDelete
  6. HAHA.. hg pon tumbuk skrin pa bila tgok vdeo tadi tuhh.. HAHA :P

    ReplyDelete
  7. gedik gileee video tu
    dah la sound tahap max
    -.-

    ReplyDelete
  8. aisyah: HAHA.. best kan.. best kan..
    mntak maap nahh.. :)

    ReplyDelete
  9. makkk aiihhh. senak perut kut video tuh. HAHA. teruskan. :)

    ReplyDelete
  10. ahha.. sorry nahh.. just joking :D

    ReplyDelete
  11. its okayy. seronok apa.. seronok tgk gambar yg adzeem amik. nice lahh. HEHE. :)

    ReplyDelete
  12. thanks cn..
    pakai tembak ja tuh.. ahha..

    ReplyDelete