Friday 20 May 2011

UiTM ARAU, HERE I COME ...

UiTM Arau.
diploma sains.
ya. saya datang 22 mei ini.

cuma tinggal hari ini dan esok saja untuk menghabiskan sisa hari2 terakhir sebagai peng-ONLINE tegar.. :)
ya. ramai kawan2 yang dapat sana.
merekalah yang bnyk bantu saya dulu masa dekat hostel.
merekalah yang bnyk buat saya gelak bagai.
merekalah yang saya makan, mandi dan tidur sama2.

ya. mereka cakap mereka akan bantu saya. susah senang sama2 wehh.
walawehhh.. terharu.. HAHA


yaALLAH. x sabaqnya nak pi sana :D





pilihan benar benar menguji diri saya.
saya bagai terpengaruh dengan kawan2, status kedudukan sebagai pelajar U, kesenangan dan kemudahan di sana, keselesaan belajar selama 3 tahun dan x perlu struggle dalam exam.

sejak saya post kat wall FB yang saya akan ke matrik, ramai kawan2 yang melarang saya ke sana..
depa cakap masuklah UiTM sama2.. boleh jadi macam dulu.. study sama2.. suma bnda buat sekali..
depa cakap matriks nih susah. ya. dan nmpak macam lepasan spm yang bersekolah tapi baju ja lain. peraturan still ketat. x payah lahh.. masuk UiTM laaaa.. :)




ya. pagi tadi sebelum solat subuh, saya buat solat istiqarah.
memohon petunjuk dariNYA.
sebab hanya DIA yang tahu apa yang terbaik untuk saya. :)

keputusan telah dibuat. MUKTAMAD.
tiada siapa yang saya dengar lagi.
kecuali suara hati saya.

saya pilih............................




ya. saya pilih untuk ke matrik.
saya pilih untuk belajar di kolej mara kulim selama setahun. sains hayat.
saya dah nekad. ni lahh keputusan saya..
ya. dah mintak maaf dah dgn kawan2 sebab x ikut depa..
klau ada rezeki nanti melawat hampa suma wehhh :)

depa cakap matrik susah woii.. x pyah laaa..
bnda apa yang x payah wehh.. suma bnda payah.. terpaksa laa kita tempuh klau nak berjaya kan..

depa cakap klau ambik diploma 3 tahun. matrik satu tahun.. kena struggle lagi...
ya memang 3 laa 3 tahun.. maknanya ada 6 sem.. kena jaga pointer elok2 wehh.. tara 2 tahun kat mrsm, maknanya 4 sem pon payah dah nk jaga pointer, macam mana pulakk dgn 6 sem..
ya. biar saya struggle sikit.. x da la saya study rilex2 sangat.. insya-ALLAH saya cuba buat yang terbaik..

ya. dekat kolej mara kulim makan free.. ahha
sedikit sebanyak boleh meringankan beban keluarga..
*cewwahh ayat.. bajet gilaa.. HAHA..

dah berbincang dengan cikgu kaunseling dan cikgu2 yang rapat dgn saya.
ya. KOLEJ MARA KULIM pilihan mereka.
mak ayah pon lebih suka jika saya masih di bawah jagaan MARA..
ya. saya suka bila ada yang suka. saya gembira bila ada yang gembira.

23 mei 2011
KOLEJ MARA KULIM
here I come !!!!

*harap2 dapat nasik ayam dengan kek coklat jugak :))

8 comments:

  1. weh..good luck..pandai gak hg twist cita ekk.. HAHA..

    aku msuk mana2 sama jaa..2 sem jugak..
    cuma aku tak boleh pegi bio sgt..
    so aku pilih course yg tak dak kaitan dgn bio..
    n_n

    ReplyDelete
  2. uitm ke matrik ke,sama je.
    yang lainnya nama dengan tempat je kan?
    dapat pointer tingggi-tinggi terus sambung degree
    jimat masa kan.hahaha!
    for sure you can do it! :)

    ReplyDelete
  3. @Nisa Zainal @ -nZ- HAHA.. kalau aku twist cerita baru aku tau sapa2 yang betoi2 baca entri aku atau dia baca tajuk entri saja. :)

    ohh.. gudluck wehh.. aku tau hg sememangnya lebih pandai drpd aku dari dlu.. ahha.. apa2 pun gudluck nisa :)

    ReplyDelete
  4. @aisyah ahha.. yaya.. harap2 pointer lebih tinggi daripada biasa :)
    makaseh ecah.. gudluck jugak nnti kat melaka.. tesl kot.. aku admire semua orang yang amek tesl kot.. depa suma hebat2 :)

    ReplyDelete
  5. yeah . gudluck k kat sana :)
    insyaALLAH boleh berJaya punya :D

    ReplyDelete
  6. coih. tajuk tulis lain, keputusan lain. haha. apa2 pun goodluck kawan shooting ;)

    ReplyDelete
  7. @diana yeah.. semangat teruih.. ahha..
    insyaAllah boleh !! :D

    ReplyDelete
  8. @Shahirah Zainol HAHA.. saja ja..
    maknanya hang baca entri aku la tuhh.. TERHARU kuasa 2 :') HAHA
    hg pon gudluck jugak dok kat matrik changlun :D

    ReplyDelete