Monday, 16 May 2011

APPLE OF MY EYE ...

TAHUN 1999

ya.mula2 masuk kelas dah menyampah..
CIKGU GARANG !!
mula laa teryak x mau pi dahh kelas.. bagi alasan macam2.. =..=




awat laa mak hantaq pi tadika cina nih ??? =='


pastu dah dapat ramai kawan baru smgat nk blajaq.. cikgu2 pon makin sporting ja semua..
kat tadika nii lahh start pemulaan hidup.. best gilaaa.. CERBAIKKK !!

kat sini lahh blajaq A,B,C, 1,2,3.. blajaq B.Melayu, B.Inggeris, B.Cina..
sampai la nihh ingat lagi semua B.Cina yg cikgu ajaq tuh..
ok tipu. ingat sikit2 ja  :P

blajaq buat origami, men plasticine, mcm2 lagi laa.. pastu dapat anugerah macam2 :)
*sampai hari nih terror buat origami.. eh, rasa macam Daim bin Yahya (juvana) la pulak :P


TERIMA KASIH CIKGU-CIKGU 
TADIKA BUDI INDAH


TAHUN 2000 - 2005

ya. daftar masuk darjah 1 awal. dapat masuk kelas pertama. :)





hari pertama blajaq jawi.. err blurrrrr ==' .. sbb xpernah blajaq jawi..
sebab dulu kan tadika cina..
ceit.. alasan x munasabah.. XD
kelas KAFA slalu xmau pi.. tiap2 hari takut bila blajaq pendidikan islam.. ustazah garang.. :(


* jadi macam ni lahh lebih kurang.. =..=


bnyk bnda yang jadi selama 6 tahun nihh.. macam2 bnda lawak klau ingat balik..
klau nak tau ce cuba try test tengok kat SINI . sila tekan SINI .
dari xtau apa2 pasai jawi, alhamdulillah la nihh tau la jugak suma tuh.. berjaya dengan cemerlang :)




TERIMA KASIH CIKGU-CIKGU
SEKOLAH KEBANGSAAN SULTAN AHMAD TAJUDDIN


TAHUN 2006 - 2008

ya. baru jaa semangat nak masuk alam remaja.
tengok2 sekolah banjir.. =..=




tapi baguslahh jugak.. semua dapat barang baru.. :P
buku teks baru.. meja baru .. kerusi baru.. semua baru.. HAHA

tapi mulalahh jadi malas belajar.. nakal.. jahat.. suma ada..
kira nak main jaa..
result pon makin down jaa..





tapi nasib baiklahh ada cikgu2 yang x jemu2 menolong..
buat kelas tambahan pada hari cuti.. sedangkan orang2 lain suma rehat bila hari cuti..
bagi nasihat.. bagi kata2 semangat.. bagi motivasi suma..
alhamdulillah x sia-sia segala bnda yg diusahakan.. berjaya dgn cemerlang akhirnya :)





TERIMA KASIH CIKGU-CIKGU
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN JITRA


TAHUN 2009 - 2010

ya. first tyme masuk asrama.
mula x senang duduk sebab x bleh buat apa yang suka.. terikat dgn peraturan.. =..=




cikgu cakap kalau nak berjaya semua bnda kena buat sama2.
cikgu cakap kejayaan individu x semanis kejayaan bersama.






ya. sekarang barulahh kami suma paham maksud sebenar UNITY.
syukur alhamdulillah kami semua berjaya cemerlang. :) semuanya berpeluang melanjutkan pelajaran..
tapi penat lelah cikgu-cikgu yang sanggup korban masa, tenaga dan wang ringgit lebih tinggi nilainya jika nak dibandingkan dgn kejayaan kami semua.




TERIMA KASIH CIKGU-CIKGU
MAKTAB RENDAH SAINS MARA MERBOK



tapi sebenarnya tidak semestinya cikgu2 yang mengajar di sekolah sahaja yang patut kita ucapkan "terima kasih" dan "selamat hari guru" =='

semua orang yang pernah memberi ilmu kepada kita juga adalah GURU kepada kita.
tidak kiralah ilmu sekecil zarah atau sebesar gajah pun, asalkan ilmu tuh berguna pada kita, dia tetap GURU kita.


"The best teachers teach from the heart, not from the book." - Author Unknown
 "Teachers, I believe, are the most responsible and important members of society because their professional efforts affect the fate of the earth." - Helen Caldicott


TERIMA KASIH CIKGU
MAAFKAN KAMI CIKGU
HALALKAN ILMU YANG DIBERI CIKGU
DOAKAN KEJAYAAN KAMI CIKGU 
KAMI SAYANG CIKGU

GURU PENJANA TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA


terima kasih :)


6 comments:

  1. .tudiaaa tadika cina ! patutlaaahhh mcm budak cina :D
    .err yg duk bergayutan dekat tiang gol tu hampa ka -.-
    .ayat terror buat origami mcm daim juvana tu paling tak boleh belah :P

    ReplyDelete
  2. @Alia Laila .haha. tapi ramai lah jugak budak melayu kat situ. :D
    .haha. kami dgn kawan2 kami.awat? -.-
    .bnda betoi. haha. :P

    ReplyDelete
  3. hg tadika cina ka adzeem patutla putih,ngaha.weywey mcm pernah tgk ja gmbaq tme hari anugerah tu.hee :)

    ReplyDelete
  4. @angkasa tudiaaa. x dak kna mgena tadika dgn warna kulit.
    HAHA. gambaq tyme anugerah tuh memang pernah sangat2 tengok lahh kan. makaseh wehhh :)

    ReplyDelete